Грамотно оптимізований текст будь-якої веб-сторінки спеціально для просування в ТОП пошукових систем завжди містить ключові слова – це запити користувачів, розподілені в тексті з певною частотою. Наявність ключів в тексті сприяє виходу ресурсу по заданому запиту на верхні позиції ПС, але якщо зловживати частотою ключових слів, то така надмірна сео-оптимізація може призвести до діаметрально протилежного результату.

Що таке Переспам

Надмірне захоплення повторенням будь-яких слів, в тому числі і ключових – прийнято вважати переспамом. Інакше кажучи, в тому випадку, коли від частих повторень слова «нудити починає» – кажуть про надмірну нудоту тексту. Читати це неприємно людині, він швидко покине таку сторінку. Пошукові роботи зі свого боку можуть ввести і штрафні санкції – відфільтрувати і відправити сайт в бан.

Варто враховувати, що пошукові системи розвиваються і вже зараз навчилися «читати» текст, для них не складе труднощів відрізнити текст, написаний для людей, від заспамленності ключовими запитами тексту з метою маніпулювання роботами ПС.

Оптимальним прийнято вважати наявність максимум двох ключових запитів на обсяг тексту в 1000 знаків без пробілу.

Ключові запити повинні органічно і рівномірно вписуватися в тіло статті, не створюючи нелегкотравних мовних зворотів. Оптимально, коли перше входження спостерігається на самому початку статті, друге в кінці.
Засмітити сторінку можна не тільки переспамом ключів, а й великою кількістю внутрішніх посилань, анкорами, великою кількістю тайтлів і зображень з ключовими фразами. Така надмірна оптимізація веде до зниження індексу як окремих сторінок, але і пессимізації сайту в цілому.

Постперевірка на нудоту

Перед тим, як викласти текст на сайт, вебмастеру варто перевірити контент на нудоту. Для цих цілей служать спеціальні програми і ряд онлайн-сервісів, наприклад, text.miratools.ru.

Граничними нормами показників нудоти тексту вважається діапазон 1-5%. Знизити рівень переспама допоможе використання синонімів до ключових слів. Розведення і синонімізація також може допомогти в залученні додаткових читачів і в розширенні аудиторії сайту.

Шкода і користь ключових слів – де межа щільності і нудоти?

Питання «як» і «скільки» ключових слів на кожну одиницю тексту повинно бути в контенті хвилюють сео-оптимізаторів і веб-майстрів вже довгі роки. Щільність ключових слів безпосередньо впливає на питання просування сайту, саме тому тошнотно і щільності слів приділяється така велика увага.

Визначаємо щільність самостійно

Точне значення оптимально допустимої щільності пошуковики, природно, не розкривають, тому сео-оптимізаторів і веб-майстрам методом проб, спостережень і помилок необхідно самим визначати оптимальне значення щільності ключових слів.

Прийнятна щільність ключів

Різні принципи, алгоритми роботи пошукових систем ведуть до того, що для кожної з них оптимальної буде різна щільність ключових запитів в тексті. Для Яндекса вважається, що щільність ключових слів повинна становити близько 3-4%, для Гугла ж це параметр становить 5-7%.

Переспам або недобір

Визнаним оптимальним значенням щільності ключових слів вважається рівень 3-7%. Зниження цього показника до 1-2% знижує і ефективність роботи пошукових систем, і висновок в ТОП сторінки по заданому запиту.

Збільшення щільності слова понад 10% здатне просто «поховати» статтю в очах пошукових систем. Це явище і прийнято називати моторошним терміном – Переспам. В цьому випадку текст стає нелегким для читання і нагадує строкату стрічку з безглуздого набору слів і виразів. Такого виду тексти не люблять як читачі, так і пошукові системи, які орієнтовані на захист інтересів читачів.

Якою має бути щільність?

Ефективність просування залежить не тільки від щільності ключових запитів в тексті, але і від грамотного їх підбору. Вибираючи тільки низькочастотні запити, або ключові фрази, які не відповідають темі статті, чекати будь-якого позитивного ефекту не варто.

Намагайтеся компонувати тексти саме ключовими релевантними запитами з різною частотністю.

Грамотне розміщення ключових слів в тілі статті

Особливу увагу слід приділяти правильному розташуванню ключових слів в тілі статті. Перше входження бажано розташувати якомога ближче до початку тексту. Оптимально, якщо в перший раз ключові слова зустрінуться в першому абзаці статті. Решта входження необхідно рівномірно розташувати по всьому тілу контенту.

Входження бажано використовувати не тільки прямі, але розбавлені, а також морфологічні форми слів. Входження ключових слів повинно бути органічним і природним, щоб ні читач, ні пошукові системи не загострювали увагу на те, що в статті використані ключові запити. Це підвищить ефективність статті в цілому і допоможе підняти її в пошуковій видачі по необхідному запитом.

Обсяг символів в статті

Для досягнення максимального ефекту від сео-оптимізованого тексту намагайтеся робити статті досить об’ємними. Оптимальним для сайтів вважається розміщення статей вагою близько 1500-2000 знаків без пробілу.
Заголовки у текстів повинні бути володіти унікальністю і привабливістю. Бажано, щоб він містив один з ключових запитів, який міститься в тілі статті.

Перевірка на унікальність і тошноту текстів

Структура тексту для легшого сприйняття повинна містити абзаци, списки, підзаголовки і т.д. Унікальність повинна бути вище 95% для того, щоб пошуковики статтю не сприймали як плагіат. Структуровані статті подобаються відвідувачам, добре сприймаються і ранжуються пошуковими системами.

Перевірити щільність ключових слів онлайн досить просто, достатньо ввести в пошуковому рядку фразу «перевірити сайт» і знайти функцію тестування щільності ключів. Хороших вам результатів!